Artikkeli: Silver-hyttiveneet

Kaksi odotettua uutuutta: Silver-hyttiveneet vastaavat veneilijöiden toiveisiin

Silver-veneilijät ovat jo vuosia toivoneet hyttivenettä suositun venemalliston jatkoksi, ja nyt vihdoin markkinoille on tullut kaksi uutta mallia: Silver Seahawk Cabin ja Silver Condor Cabin.

Tätä hetkeä on moni veneilijä odottanut! Suosittu Silver-mallisto on saanut rinnalleen kaksi hyttivenettä: 7-metrisen Silver Seahawk Cabin -veneen ja 8-metrisen Silver Condor Cabin -mallin.

”Hyttiveneet ovat kovassa suosiossa yhteysvenekäytössä. Meillä pohjoismaissa on paljon mökkejä saarissa ja matkalla saattaa olla haastavat olosuhteet”, kertoo Silver-malliston tuotepäällikkö Axel Hjort Brandtilta.

Merikelpoinen ja turvallinen vene liikkuu kevyesti kovassakin myräkässä ja hytti tarjoaa suojaa säältä. Molemmat mallit soveltuvat isoille vesille, kuten saaristoon tai isoille järville.

Silver-hyttiveneissä on alumiinirunko ja lasikuituhytti, joten ne soveltuvat lähes ympärivuotiseen käyttöön.

”Näillä veneillä on todella pitkä käyttökausi. Ne lasketaan vesille varhain keväällä ja nostetaan kun meri alkaa jäätyä.”

Pitkä käyttökausi tekee Silver-hyttiveneistä myös näppäriä retkiveneitä. Niillä voi tehdä päiväretkiä ja myös tilapäisyöpymien on mahdollista.

”Molemmissa malleissa on vakiovarusteena vuodepatja kahdelle, jonka avulla takapenkistä saa muodostettua makuupaikan.”

Veneen voi varustaa tehokkaalla lämmittimellä, jolloin siellä tarkenee kylmemmilläkin säillä. Lämmitin on tehokas apuri myös kosteilla säillä, jolloin hytti pysyy mukavana ja kuivana.

25YM-Silver-Condor-Cabin-Lauttasaari-04122024-hr-074

Hiljainen ja merikelpoinen runko

Silver-hyttiveneiden suunnittelussa on panostettu runkotekniikkaan ja veneiden runko, muotoilu ja ulkonäkö ovatkin ehtineet saada paljon kiitosta.

”Huomasimme heti, että runkorakenne on erittäin onnistunut. Se on hiljainen, turvallinen ja hyvin merikelpoinen,” kuvailee tuotepäällikkö.

Silver Seahawk Cabinin nousulistaton alumiinirunko takaa pehmeän ja tasapainoisen kulun, ja matala liukukynnys varmistaa, että venettä voi kovassa kelissä ajaa plaanissa matalillakin nopeuksilla.

”Matalan liukukynnyksen ansiosta voi määritellä itse, mikä on miellyttävä nopeus terävässä aallokossa. Näillä veneillä voi siis ajaa kelissä kuin kelissä sopivalla nopeudella.”

Kyynelpeltinen alumiiniturkki sekä järeät kaiteet ja korkeat sisälaidat lisäävät turvallisuutta. Alumiinirunko on kestävä ja lähestulkoon huoltovapaa, mikä miellyttää monia veneilijöitä.

83175 Silver SeahawkCabin BF200 Sept24 15 ORIGINAL

Kipparilla on kuningaspaikka

Myös Silver-hyttiveneiden ajoergonomiaa on kehuttu. Veneiden tyylikäs lasikuituhytti on ergonomisesti muotoiltu niin, että kuljettaja istuu hieman muita korkeammalla, melkein veneen keskellä, ja kaikki hallintalaitteet ovat helposti hänen käytettävissään.

”Kipparin istumapaikka on ihan kuningaspaikka. Kaikki hallintalaitteet ovat lähellä ja hytissä on esteetön näkyvyys joka ilmansuuntaan, mikä helpottaa esim. satamasta peruuttamista. Näiden ominaisuuksien ansiosta on mukavaa tehdä myös pidempiä ja haastavampia reissuja,” kertoo Hjort.

Ajomukavuutta voi lisätä entisestään ilmajousitetuilla penkeillä, varsinkin jos liikkuu paljon kovemmissa keleissä. Molemmat mallit on varustettu isolla kattoluukulla, jotka saa auki lähes koko katon mitalta. Aurinkoisina päivinä pääsee siis nauttimaan avoveneen tunnelmasta. Viimeistelty muotoilu on vuosikymmenten kokemuksen tulosta. Silver-veneitä on tehty vuodesta 1991 asti ja veneiden valmistus tapahtuu omilla tehtailla Ähtärissä ja Valkeakoskella.

83181 Silver SeahawkCabin BF200 Sept24 8 ORIGINAL

Tavaroiden kuljetus on tehty helpoksi

Silver-hyttiveneet ovat tilavampia, kuin ensisilmäyksellä tulee ajatelleeksi. Hytissä on väljät tilat, mukavat istuinpaikat ja helppo läpikuljettavuus keulasta perään.

”Molemmista veneistä löytyy matkustamosta istumapaikat 7 hengelle. Seahawk Cabinissa mahtuu yhteensä matkustamaan 8 henkilöä ja Condor Cabinissa kuljetuskapasiteetti on 10 henkilöä. Molemmissa on mukava seisomakorkeus ja tilaa liikkua,” kertoo Hjort.

Veneessä liikkuminen ja tavaroiden kuljetus on tehty helpoksi.

”Leveä takaovi on liukuva ja siinä on hyvin tilaa kantaa tavaroita sisään. Ja keskikäytävä on aina vapaa, jolloin kenenkään ei tarvitse siirtyä pois tieltä.”

Molemmissa malleissa mahtuu kuljettamaan suuriakin kuormia etuavotilassa ja tilavalla peräkannella, varsinkin Condor-mallissa.

25YM-Silver-Condor-Cabin-Lauttasaari-04122024-hr-054

Condor Cabin: Astetta rajumpi vene

Sisarmallien keula ja hytti ovat täysin identtisiä, mutta Silver Condor Cabin on suunniteltu erityisesti suurempia kuljetustarpeita varten.

”Condorissa on valtava, 3,5 neliön kokoinen takatila, joka sopii hyvin saariston vaativiin kuljetustehtäviin, kuten taksipalveluun tai työveneeksi,” kertoo tuotepäällikkö.

Konetehon puolesta Seahwakin suositus on 150–250 hevosvoimaa, mutta Condor yltää 350 hevosvoimaan saakka.

”8-metrinen Condor on siis houkutteleva valinta, kun kaipaa astetta rajumpaa, merikelpoisempaa venettä esim. ulkosaaristoon, tai jos tarvitsee isompaa kapasiteettia tavaroiden tai henkilöiden kuljetukseen.”

Condor-mallin voi täydentää lisävaloilla, esim. valonheittimellä tai valomaston työvaloilla, jotka ovat näppäriä syyspimeällä veneillessä.

”Condoriin voi asentaa takakannelle myös lisäohjauspisteen, josta on hyötyä esim. rantautuessa, jos liikkuu paljon yksinään. Myös kalastuskäytössä tämä on ollut suosittu lisä.”

 

Tekniset tiedot

 

Silver Seahawk Cabin

Silver Condor Cabin

 Pituus 7,05 m 8,01 m
 Leveys 2,40 m 2,40 m
 Paino n. 1450 kg n. 1750 kg
 Henkilömäärä 8 10
 Moottori 150-250 hv 250-350 hv
 Polttoainesäiliö 220 l 310 l
 Hinnat alkaen 77 990 € 92 990 €

Jätä tarjouspyyntö

Sulje
Sulje